HIT d.d. Nova Gorica, Slovenia
Rezervacije

Rezervacije

Prednosti direktne rezervacije

ikone-rezervacija_Perla_avg24_1

Garancija najnižje cene

ikone-rezervacija_Perla_avg24_2

Support 24/7

ikone-rezervacija_Perla_avg24_3

Brezplačna odpoved

ikone-rezervacija_Perla_avg24_4

Ekskluzivna ponudba za člane

Vse prednosti

Zmago Posega

(1959 – 2009)

Kipar Zmago Posega se je rodil 29. maja 1959 v Postojni, vendar je vse do odhoda na šolanje v Ljubljano živel v Biljah na Goriškem, kjer je dolga leta po zaključku študija imel tudi svoj atelje. V slovenski kulturni prostor je vstopil na začetku 80. let preteklega stoletja skupaj s svojo generacijo sošolcev, ki so se poimenovali Generacija 82. Na ljubljanski Akademiji za likovno umetnost (profesorji Drago Tršar, Dušan Tršar, Slavko Tihec) je diplomiral leta 1982 (ob diplomi je prejel tudi študentsko Prešernovo nagrado), čez tri leta je tu končal tudi drugi letnik kiparskega specialističnega študija. Leta 1985 je pridobil status samostojnega kulturnega delavca, leta 1995 pa prejel naziv docent za kiparstvo na ALU v Ljubljani. Od leta 1999 do prerane smrti 23. januarja leta 2009 je bil na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje tudi zaposlen, najprej kot docent za kiparstvo na Oddelku za restavratorstvo, kjer je poučeval kiparjenje in tehnologijo kiparskih materialov, od leta 2002 pa kot predstojnik tega oddelka. To funkcijo je opravljal do leta 2006. Zadnje leto svojega življenja je prebival v Novi Gorici, kjer je zaključeval javno naročilo – skulpturo graditeljem Nove Gorice. Mestna občina Nova Gorica mu je posthumno podelila nagrado Franceta Bevka. Že od začetka osemdesetih let preteklega stoletja je Zmago Posega veliko razstavljal na samostojnih in skupinskih razstavah doma in v tujini. Širši javnosti je poznan tudi kot avtor mnogih javnih spomenikov.

“Slediti skušam značaju sestavine, ki jo preoblikujem, vendar nisem specifično oblikotvoren, pač pa bolj kipar, ki materiji prisluškuje …”

Delo

Posega je bil v prvi vrsti kipar, vendar se raziskovanje različnih vidikov plastične izkušnje v njegovem opusu neločljivo dopolnjuje tudi s poglabljanjem v likovno problematiko risarskega jezika. Tako so iz njegovih grafik izstopali kiparsko občutena črta, volumen in prepleti likovnih elementov. Tudi njegovo grafično raziskovanje je prekinila prezgodnja smrt.

Skice
2/5 | 1981 | jedkanica, papir

Skice
2/6 | 1981 | jedkanica, papir