HIT d.d. Nova Gorica, Slovenia
Rezervacije

Rezervacije

Prednosti direktne rezervacije

ikone-rezervacija_Perla_avg24_1

Garancija najnižje cene

ikone-rezervacija_Perla_avg24_2

Support 24/7

ikone-rezervacija_Perla_avg24_3

Brezplačna odpoved

ikone-rezervacija_Perla_avg24_4

Ekskluzivna ponudba za člane

Vse prednosti

Miloš Volarič

(1933 - 2010)

Rodil se je leta 1933 v Kobaridu. Obiskoval je šolo za oblikovanje v Ljubljani in šolo za uporabno umetnost v Zagrebu, kjer je leta 1957 maturiral na oddelku za dekorativno slikarstvo. Do upokojitve je poučeval likovni pouk na osnovni šoli v Kobaridu. Prejel je več nagrad in priznanj. Bil je član Zveze društev slovenskih likovnih umetnikov. Umrl je leta 2010.

Na začetku umetniške poti se je v njegovem opusu še pojavljala figura, ustvarjal pa je tudi realistične krajine. Kmalu je prešel na pot modernizma v skladu s sočasnimi evropskimi tokovi in začel raziskovati prostorske učinke na beli površini, dopolnjeni s asemblažami in kolažnimi posegi. Za serijo Programov je značilno soočenje spontane likovne igre s strožjim geometrično naglašenim likovnim redom. Sledi skupina Aberacijskih simbolov, v katerih slutimo prikrito erotično simboliko z delitvijo na moški in ženski princip. Njegove slike izražajo dinamično napetost, »vstopanje navznoter in iztiskanje navzven, sprejemanje in oddajanje, aktivnost in pasivnost« (Brane Kovačič). Kasneje se v njegovih kompozicijah začnejo pojavljati krepkejše, na človeško telo spominjajoče oblike, ki kot prazna lupina lebdijo v neznanem prostoru. Kljub poznavanju sodobnih smeri pa se Volarič ne izogiba tudi nežnim, rahlim zaznavam domačega okolja.

Narava okrog Kobarida mu omogoča ustvarjanje mehkih akvarelov, ki se s svojo zabrisanostjo osredotočajo na upodabljanje tistega, kar je običajnemu očesu skrito, kot npr. travne bilke, meglice nad Sočo, gore v daljavi, mavrična svetloba. Tovrstna dela so s svojo liričnostjo sad njegovih notranjih razmišljanj in osebnih zaznav. Volarič je pogosto razstavljal doma in drugod po bivši Jugoslaviji, v zamejstvu in v tujini, in sicer samostojno ali skupinsko. Daljše obdobje je sodeloval z mednarodno skupino 2XGO, kasneje pa v okviru pobud DLUSP (Društvo likovnih umetnikov Severne Primorske). V javnosti je zbudil pozornost tudi kot uspešen likovni pedagog, saj je v učencih znal vzbuditi zanimanje ne le za slikarstvo, temveč tudi za kiparstvo v lesu, kamnu in železu. S svojimi učenci je uresničil zahteven podvig postavitve več spomenikov v Kobaridu in okolici v spomin na dogodke iz NOB.

“… travo lahko pobarvamo rumeno ali rdeče, čeprav je popolnoma zelena. Sonce je tisto, ki ji daje drugačen lesk, le
dobro je treba opazovati. Sence so lahko modre, vijolične in ne samo sive in črne …”

“Vse naj bo naravno.”

Delo

S svojimi zadnjimi deli, ki jim je avtor dal skupen naslov Rojenice, stopa na pot skrivnostnega duhovnega popotovanja, kjer je ljubezen do barve in geste prepoznavno razprla fizične in metafizične razsežnosti njegovega umetniškega iskanja. Njegovi duhovni pejsaži, ki svojih izvorov ne morejo povsem zabrisati, preraščajo v spontane vizualizacije občutij in v dinamično igro barvitih nanosov širokega spektra. S svojo zračnostjo poudarjajo pomen svetlobe, ki jo slikar čuti v novih dimenzijah.

Slikovna površina, kjer se sposobnost ustvarjalčeve vizualne dojemljivosti vselej spogleduje z gledalčevo vizualno dojemljivostjo, z njegovo naravnanostjo in željo po sprejemanju, zrcali slikarjevo sporočilo in prepričanje, da je v idejo umetnosti že dolgo vgrajena misel o njenem večnem spreminjanju. Zrcali njegovo védenje o tisti simbolni obliki, v kateri se rojevajo načini videnja in občutenja sveta in torej okolja, ki nas obdaja.

 

Če vdro preroki X
1984 | 6/40 | barvni sitotisk, papir

Če vdro preroki XI
1984 | 6/40 | barvni sitotisk, papir