HIT d.d. Nova Gorica, Slovenia
Rezervacije

Rezervacije

Prednosti direktne rezervacije

ikone-rezervacija_Perla_avg24_1

Garancija najnižje cene

ikone-rezervacija_Perla_avg24_2

Support 24/7

ikone-rezervacija_Perla_avg24_3

Brezplačna odpoved

ikone-rezervacija_Perla_avg24_4

Ekskluzivna ponudba za člane

Vse prednosti

Janez Matelič

(1950)

Rodil se je 13. februarja 1950 v Kamniku. Z družino se je preselil v Koper, kjer je obiskoval osnovno šolo in kasneje gimnazijo. Leta 1968 se je vpisal na fakulteto Accademia di Belle Arti v Benetkah, smer dekoracija, in diplomiral 1972 pri prof. G. Santomasu. Na Ljubljanskem ALU je opravil podiplomski študij grafike pri prof. Z. Apolloniju. 1974 je bil sprejet v ZDSLU (Zveza društev slovenskih likovnih umetnikov) in nastopil službo na OŠ Ivan Babič-Jager v Marezigah, kjer je poučeval do 1977, ko je dobil status svobodnega umetnika. Ukvarjal se je predvsem s sitotiskom (v zgodnjem obdobju tudi v kombinaciji z litografijo), kjer je mojstrsko razvil tehnološke možnosti, in z risbo, ki v zadnji fazi (1982) pomeni nadaljevanje temnega slikarstva iz cikla »Kometi« (1979). Mateličevo videnje krajine se je stopnjevalo preko različnih faz, vplivov in vzpodbud od pop-arta in land-arta do značilnega »mateličevskega« krajinarstva, preko črne faze, kjer je dosegel monumentalnost in ekspresivnost, ki ju poudarja odlična risba, do zadnje faze, ko »podobe povsem izgubljajo značaj pejsaža in čutimo nekakšen nemi vzlet v abstraktno«, vendar bi zato le težko govorili o abstraktnem slikarstvu.

“… za mene je značilno, da zapisujem ene določene trenutke. V bistvu je vse skupaj en dnevnik … ”

Delo

V svojem dosedanjem grafičnem in slikarskem ustvarjanju je bil že v izhodiščni poziciji zavezan Mediteranu in morskemu svetu. Tako so tudi v njegovi umetnosti pogoste vedute obmorskih mest, ki seveda ne sodijo med portretne pokrajine, ampak so svojstveni likovni komentarji tega slikarja. Mateličeva osnovna likovna sredstva so povezana z grafičnim delom, vendar pa je umetnik vselej uporabljal risbo in akvarel v svojih dnevnih zapisih. Zdaj je našel v akvarelnem slikarstvu nove izzive, predvsem tudi glede formata.

Brez naslova
20/100 | 1987 | serigrafija, papir

Brez naslova
20/100 | 1987 | serigrafija, papir